EKONOMIKA / Podniky

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
29.5.2017

Nehod kvůli špatně uloženému nákladu prudce přibývá. Škody jdou do milionů

V roce 2016 došlo k více než stovce dopravních nehod kvůli nesprávně uloženému nákladu. Hmotná škoda se podle Policie České republiky blíží šesti milionům korun. Za dva roky tak došlo k téměř dvojnásobnému nárůstu těchto nehod, neboť roku 2014 činil jejich počet rovných šedesát.

Policejní mluvčí Ivana Nguyenová k nehodám zapříčiněným nesprávným uložením nákladu uvedla: „V roce 2016 se takových nehod stalo 101. Hmotná škoda odhadnutá na místě policisty činila 5 799 400 Kč.“ Ve statistice jsou zahrnuta nákladní i osobní vozidla. V roce 2014 přitom došlo k 44 těmto nehodám u nákladních vozů a u 16 osobních automobilů. Jedná se tedy o téměř dvojnásobný nárůst za dva roky.

Řidiči náklad nedostatečně připevňují a stát nekontroluje

Experti již řadu let poukazují na nevyhovující stav při zacházení s nákladem, a to jak u profesionálních přepravců, tak soukromníků. Například již v roce 2014 informoval odborný týdeník Dopravní noviny o tom, že každý druhý náklad není správně upevněn. Svůj díl viny na tomto stavu má také ministerstvo dopravy, které může podle zákona udělovat automaticky, tedy bez přezkoušení, atestace po uplynutí dvou či tří let, čehož využívají dodavatelé nekvalitních kotvicích systémů či jejich komponentů. Samostatnou kapitolou je nekompetence řidičů, včetně profesionálních, kteří podle upozornění organizace ČESMAD Bohemia často neprocházejí potřebným školením zabezpečení nákladu, přestože je povinné.

Nejčastější hříchy: povolené postroje a nevhodné vázací prostředky

Češi často nepoužívají bezpečné kotvicí systémy, anebo je špatně aplikují. „Bezpečné kotvení zajistí pouze certifikované prostředky a systémy určené speciálně pro tento účel,“ říká Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, která zajišťuje firmám odborné zaškolení. V tuzemsku lze dokonce zakoupit vázací systémy sice certifikované, avšak vybavené dodatečným upozorněním (obvykle na popruhu), že nejsou určeny pro vozidla, provozovaná v České republice. A s jakými hříchy se lze setkat na českých silnicích nejčastěji? „U nákladních vozů to bývají povolené kurty, lana a řetězy, ačkoli by měly být řádně předepnuty.  U osobních aut a dodávek zase soukromníci běžně kotví náklad pomocí prádelních šnůr, obyčejných řemenů či tzv. gumicuků. Často také chybí protiskluzová vložka, která by měla být samozřejmostí vždy, je-li náklad přepravován na podlaze vozu,“ vysvětluje Dominik Kubik.

Autor / zdroj: PI

Doporučujeme

Zajímáte se o kosmetiku? Máte rádi kontakt s lidmi? Chcete si splnit své sny a přání?

Staňte se Avon Lady/Avon Gentlemanem! Staňte se Sales Leaderem! Nebo jen registrovaným zákazníkem. Registrace a vstupní materiály zdarma, žádné členské poplatky. AVON bude Váš koníček, přivýdělek a bude vás to bavit.
www.avon-registrace.eu

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Vidovské výročí ozdobí koncert Jany Šrejma Kačírkové

Vidovská múza Jana Šrejma Kačírková, pod tímto titulem se v sobotu 15. července uskuteční ve Vidově u Českých Budějovic koncert této přední české sopr

Post

Smyčcový rekord v třeboňském divadle

Koncert čtvrt stovky smyčců na podiu - to novodobá historie třeboňského Divadla Josefa Kajetána Tyla nepamatuje. Tenhle rekord padne v sobotu 17. červ

Post

Táborská ZOO opět zažila noc splněných dětských snů

Rodiny s handicapovanými dětmi si už podruhé užily nevšední večer uprostřed zvířat táborské zoologické zahrady. V pátek druhého června se totiž v ZOO

Reklama

Reklama

PARTNEŘI

www.wwwdesign.cz www.avon-registrace.eu www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu